For the unrequited love of God

Jag sitter och jobbar med min C-uppsats och kom över en berättelse som var så gripande och välskriven att jag vill dela med mig av den.

Ett citat:

“I had to lose my faith in humanity before I lost my faith in god, but as painful as it’s been, I’m grateful to free from the fear of hell and original sin, and the feeling of being under 24 hour watch. I was getting really tired of hating myself, and being told to hate other people, for the unrequited love of God.”

http://new.exchristian.net/2012/08/for-unrequited-love-of-god.html

4 thoughts on “For the unrequited love of God

    • Ja, ganska tungt inlägg som citatet kommer ifrån, minst sagt. Uppsatsen handlar om anledningar till varför kvinnor lämnar sin kristna tro.

      Det jag tycker är mest intressant är just hur olika människor kan tolka kristendomen och även andra religioner. Det här citatet visar en tolkning som är lika äkta som någon annan. Vem sa att religionen bara är ett stöd? Eller bara en börda? Den är både och, uppenbarligen.

      Kram

        • Absolut… Från och med lördag börjar det lugna ner sig rätt rejält på min front. Torsdag och fredag nästa vecka kan jag inte. Jag tror du har det mest hektiska livet av oss båda framöver, så hör gärna av dig när det passar :) Spontant är bra. Kramar

Kommentera:

