Jag är i ett välsignat tillstånd

Foto: Anders 

Jag är i vecka 32 nu. Det går ju inte att ta miste på vad som rör sig därinne längre. Jo, om jag hade varit en osund 50-årig man hade det kunnat vara en ölmage. Men det är jag ju inte!

Tänk att jag inte har skrivit om graviditeten och bebisväntan på bloggen tidigare. Jag är inte så värst aktiv när det gäller att skriva om vad som händer i mitt liv. Delvis beror det på att jag vill skriva om så mycket annat som jag är intresserad av. Plus att jag är lat. Men någonstans tror jag också att ingen bryr sig om min vardag.

Jag har dock insett att vardagen visst kan vara intressant. Jag har ju själv läst om graviditeter i sju månader både på mammabloggar och diverse forum! Dessutom har jag fått bekräftelse på att andra bryr sig och det värmer hjärtat att det finns människor som blir glada för vår skull. Det finns till och med de som blir glada bara av att se mig för att de tycker att gravida kvinnor är så vackra. Då blir denna nyblivna klumpeduns (+15 kg och tyngre än min man) lite glad också.

Tänk att jag är gravid! Tänk att vi är med barn! Jag lovar att berätta allt som är värt att berätta hittills och så får ni följa den fortsatta resan mot förlossningen och bebisens ankomst! Det är ju ändå nu det börjar bli som mest spännande!

6 thoughts on “Jag är i ett välsignat tillstånd

  1. Jag är glad för eran skull! Och även fast det inte är jag som ska få barn så ser jag fram emot att få träffa den lilla/lille när den bestämmer sig för att komma ut. :-)

  2. Hade tänkt skriva grattis för länge sen… Nå, nu: Grattis! Det är en intensiv tid som väntar er nu, där man får möta både de finaste och de mörkaste sidorna av sig själv (och sin man/fru/partner). Men det är helt underbart, det bästa jag varit med om. Två gånger. (ja, som pappa då alltså) ;) Gud välsigne er och ert barn!

Kommentera:

