Hjälp mig!

Väx upp, ens! (Foto: Anders, modell: Kasper)

Jag har inte kunnat tänka mig att jobba som något annat än präst i två år men nu är jag inte säker längre. Jag skulle kunna skriva en hel novell om hur tråkigt det känns och att jag känner mig gammal och att livet inte är så enkelt och att jag gjort så gott jag kunnat, men det känns opassande på så många nivåer.

Vad tycker du att jag skulle jobba med om jag inte blir präst och varför? Förskollärare, gymnasielärare i religion och matematik, sångpedagog, civilingenjör, sjuksköterska, socionom, psykolog eller något annat? Jag har övervägt alla dessa alternativ. Just nu känner jag att något yrke med pedagogisk inriktning ligger närmast till hands. Om du ändå tycker att jag ska bli präst så får du såklart skriva det också!

Snälla, hjälp mig du som läser min vän! :) Även om du har gett förslag förut så ber jag om en kommentar. Tiden har bara flugit iväg och det känns lite som ett kaos. Och jag sitter i morgonrock och lyssnar på William, it was really nothing.

6 thoughts on “Hjälp mig!

  1. Jag har ju sagt innan att jag tror att du skulle passa jättebra som gymnasielärare, så det röstar jag för. Även förskollärare iofs; Lily tycker att du är jättebra att leka med! =)

  2. Har du funderat på nåt i inredning/mode-branschen? Tycker du har en fallenhet för sånt men framför allt verkar du tycka det är kul. Inredningsarkitekt, kanske? Med motiveringen att du får använda din kreativa sida då, möten med människor, skapa… Och det är nåt KUL, inte bara betungande.
    Annars verkar gymnasielärare vara ett bra yrke. Förutom lite jobb, men det ska ju ändras, säger dom…
    Sedan gillar du väl att motionera och vara ute i friska luften… Jag tänker nån typ av turistguide, följa med på utflykter och förklara saker. Haha, se möjligheterna trots lilla Pite!
    Varför inte kyrkomusiker, där får du både uttrycka din tro fast genom musiken och lära ut den till andra i form av körer och elever.

    Okej, det var nog allt jag kom på just nu. Återkommer om jag kommer på nåt fiffigare.

  3. Känns som att det finns så mycket du skulle passa som men jag röstar på något kreativt som som passar din vänliga själ… Hannas förslag om kyrkomusiker tyckte jag lät bra men annars nåt med bild och foto? Du gör dig så bra på foton tänkte jag… ;)

Kommentera:

